AAK

aparte design

Akademikernes Arbejdsløsheds Kasse

AAK er mere end en arbejdsløshedsforsikring, det er også en moderne service organisation, der rådgiver medlemmer og hjælper på vejen til nyt job.

AAK er en professionel organisation med over 94.000 medlemmer, der har styr på både formidlingen og serviceydelserne. AAK er endvidere tilpasset vores tid og ligner ikke andre aktører.

Koncept og designlinje
Kodeordene for designet er: moderne, friskt, gerne lidt frækt, eksklusivt og seriøst.

Det har aparte omsat til et stribet design koncept. Logoet er placeret lodret i en af striberne, for at symbolisere at disse er bøger [bogrygge] og dermed viden og formidling.
Endvidere er stregerne også et symbol på, at AAK kan spille på mange forskellige strenge.
Striberne bruges som et grafisk let genkendeligt element på AAK’s materiale. Hvor de også bruges til f.eks. at blive integreret med nogle af AAK’s symbolbilleder.
Der bruges kun symbolbilleder i AAK’s materiale, netop for at understrege, at AAK er for alle og hver enkel person har sin egen historie som medlem af AAK.
Der er valgt moderne skrifter, som passer til tiden og designet.

Produkterne
aparte har gennemført designlinjen på alle visuelle udtryk og spænder fra visitkort over en brochureserie, de kvartalvise blade, postkort og dimittend materiale, messepræsentation, præsentationsmateriale i powerpoint, annoncer, hjemmesiden og i samarbejdet med Cand. match, net@kassen med videre.

Årsberetningen – et eksempel
Den er designet i den velkendte AAK stil med øje for det enkle design. Designmæssigt er der lagt vægt på enkelthed og brugen af AAK’s farvepalette. Disse udmøntes blandt andet i stilfulde kvadrater og bjælker. Ligeledes suppleres årsberetningen af fotos, der i sit skær giver et moderne udtryk.

Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Print this pageEmail this to someone